Comforty

Lampy Genotyp ozdobą polskiej prezydencji w UE

Po raz pierwszy wzornictwo stało się wizytówką Polski na arenie międzynarodowej, zwracając uwagę całego świata na ten dynamiczny sektor polskiej gospodarki.

Zaprojektowane przez Tomka Rygalika lampy Genotyp marki Comforty uświetnią reprezentacyjne wnętrza obiektów konferencyjnych przygotowane z okazji objęcia przez Polskę prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Równocześnie, w atrium gmachu Justus Lipsius - siedziby Sekretariatu Generalnego Rady Unii Europejskiej w Brukseli, w trakcie trwania prezydencji, działać będzie interaktywna instalacja świetlna autorstwa Studio Rygalik, której głównym elementem będą lampy marki Comforty.

Materiały prasowe do pobrania

Lampa Genotyp stworzona jest w całości z innowacyjnego materiału Corian® firmy Dupont. Do pracy nad projektem wykorzystującym materiał o stosunkowo wąskim zastosowaniu, firma Dupont zaprosiła w 2008 roku jednego z wiodących polskich projektantów - Tomka Rygalika. Celem było innowacyjne wykorzystanie materiału - znanego wszystkim z blatów kuchennych - w nowym, przepuszczającym światło wariancie. Już jako prototyp, lampa Genotyp wzbudziła zainteresowanie mediów i środowiska związanego z wzornictwem w Polsce i zagranicą. Obok festiwalu designu w Łodzi, prezentowana była podczas tygodnia designu m.in. w Londynie, Mediolanie i Berlinie. W 2010 roku lampa Genotyp została wybrana do kolekcji Comforty i wdrożona do produkcji. W ten sposób narodziła się innowacyjny produkt, który stanie się jednym ze znaków rozpoznawczych polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej. Znajdzie się w zaprojektowanych na tę okazję wnętrzach reprezentacyjnych obiektów konferencyjnych oraz w instalacji, która stanie w gmachu Sekretariatu Generalnego Rady Unii Europejskiej w Brukseli.

Polskie wzornictwo w sercu Europy

Instalacja świetlna wykorzystująca lampy Genotyp zostanie otwarta 1 lipca 2011 roku. Będzie ona symbolizować i przypominać w Brukseli o sprawowanej przez Polskę prezydencji w Unii Europejskiej. Instalacja powstanie w jednej z najbardziej prestiżowych przestrzeni - atrium siedziby Sekretariatu Generalnego Rady Unii Europejskiej w budynku Justus Lipsius, znajdującym się w samym sercu Brukseli.

W aranżacji wykorzystującej charakterystyczne elementy wyposażenia prezydencji obok interaktywnej instalacji Genotyp znajdzie się m.in. inspirowana polskim folklorem wełniana wykładzina Interlock. Dzięki temu zestawieniu, aranżacja w naturalny sposób nawiąże do wyposażenia w pozostałych lokalizacjach, gdzie odbędą się spotkania organizowane przez polską prezydencję. W atrium planowana jest ekspozycja składająca się z lamp Genotyp, we wszystkich rozmiarach. Dzięki temu powstanie swoiste epicentrum, pozostające w ścisłej relacji z wizerunkowymi przestrzeniami prezydencji w Polsce. Będzie to interaktywna instalacja z pogranicza sztuki i nowoczesnego design. W momencie zbliżania się przechodnia do instalacji, w delikatny sposób będzie narastać pulsowanie świateł, intrygując oraz zachęcając do zatrzymania się i chwili refleksji.

Polskie wzornictwo wizytówką prezydencji

Genotyp to nie jedyny przykład polskiego designu, który będzie wizytówką polskiej prezydencji. Specjalnie z okazji tego wydarzenia powstały fotele, krzesła, dywany, którymi wyposażone będą reprezentacyjne wnętrza do spotkań bilateralnych.

Nadanie przez administracje publiczną tak dużego znaczenia wzornictwu w identyfikacji wizualnej prezydencji jest sygnałem, że polski rząd inwestuje w promocję tak ważnej gałęzi gospodarki, jaką jest wzornictwo i przemysł meblowy. Dziedziny te są nośnikiem innowacji i wartości dodanej, których znaczenie ciągle wzrasta.

"Prezydencja to okazja do promocji naszego kraju. Przekaz kierowany do Polaków i środowiska mędzynarodowego jest wzmocniony przez spójną identyfikację wizualną, której filarem jest polskie wzornictwo.

Promocja Polski poprzez design to strategia, która przyświecała nam od początku pracy nad projektem prezydencji"
, powiedziała Joanna Skoczek, Dyrektor Departamentu Koordynacji Przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej, MSZ

Instalacja świetlna Genotyp ma reprezentować wizję Polski jako nowoczesnego, dynamicznie rozwijającego się kraju o ogromnym potencjale. Jako jeden z liderów przemysłu meblowego w Europie i na świecie, Polska zaczyna stawiać na wzornictwo. Instalacja w atrium Justus Lipsius ma za zadanie to podkreślać. Genotyp to innowacyjny projekt wdrożony przez polską markę Comforty – co pokazuje, że Polska potrafi wykorzystać swój potencjał, by kreować zupełnie nową jakość.

"Już od jakiegoś czasu w polskim wzornictwie dokonuje się przełom. Wśród projektantów i wielu polskich firm jest bardzo dużo energii i nastawienia na innowację. Wystarczy spojrzeć na ubiegłoroczne czy tegoroczne Salone Internationale del Mobile w Mediolanie, gdzie o polskim wzornictwie było naprawdę głośno. Prezydencja stała się dodatkowym bodźcem by jeszcze mocniej zwrócić uwagę na ten kreatywny sektor gospodarki. Polscy projektanci są coraz bardziej rozpoznawalni w świecie. Wspieranie ich może pomóc w rozwoju tego innowacyjnego sektora, który przyczynia się do promocji polskiej gospodarki i zachęca do inwestowania w projektowane i wytwarzane w Polsce produkty. A zatem usytuowanie wzornictwa w strategii działań promocyjnych administracji publicznej wynika z tego, że jest to bardzo dynamiczna dziedzina, którą warto wspierać", powiedziała Justyna Kosmala, specjalista ds. promocji, Departamentu Koordynacji Przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej, MSZ.

"To bardzo symboliczne, że w dobie rosnących nakładów na rozwój i innowację w branży meblowej i we wzornictwie przemysłowym, polska administracja sięga po młody polski design i czyni z niego wizytówkę dla polskiej gospodarki. Właśnie takiego impulsu promocyjnego potrzebował polski design. Jeszcze kilka lat temu nikt o tym nawet nie marzył. A przecież nasi projektanci nie mają się czego wstydzić. Wielu z nich projektuje na światowym poziomie. Cieszymy się, że efekty pracy polskich designerów i polskich firm, w tym także firmy Comforty, spotkał zaszczyt reprezentowania podczas polskiej prezydencji całego polskiego sektora kreatywnego", powiedział Paweł Kubara, communication&design manager firmy Comforty.



Newsletter
Podany adres e-mail jest nieprawidłowy Jeśli chcesz otrzymywać wiadomości, wpisz pełny adres e-mail
loader loader